dimarts, 29 d’octubre del 2013

QUÈ ÉS L'ART?

............
... Cada dia passo pel mateix carrer. Semàfor vermell. Ara verd. Eslàlom entre els arbres, bancs, papereres i l'escultura del mig del passeig... Cada dia faig el mateix, fins que un dia, una mica més despert que de costum, em deixo emportar per idees que,  en principi (*) , no tenen cap sentit... 
- arbres..., bancs..., papereres..., ok. Tots ells elements típics i funcionals del paisatge urbà. Però... i  l'escultura?, per què?.
- Mai no m'hi havia fixat en el seu nom. Mai no l'havia mirada atentament... Però aquell dia m'hi acosto i penso:
- Què em vol dir?
- Tot seguit m'interesso, i busco, i ho comprenc. M'obligo llavors a fer-me la gran pregunta, no per resoldre-la d'una estocada sinó perquè sempre m'acompanyi.
- QUÈ ÉS L'ART?

*(quin principi?)
Enguany hem volgut començar el curs escolar amb aquesta profunda reflexió que de manera lliure i sense guiatges hem deixat anar als nostres alumnes de secundària. Perquè, com a mínim, hi pensin...
Jordi Bonet - Professor de Visual i Plàstica ESO

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada